25 Aralık 2010 Cumartesi

YENİ YIL PASTASI



Bu pasta, Lezzet Dergisi Aralık sayısının kapağını süslüyordu ve görüntüsü beni mest etmeye yetmişti.Dün akşam deneme fırsatı buldum.Üst süslemesini kendimce yaptım, tarife sadık kalmadan.Ama elimde o malzemelerden olsaydı aynısını yapardım.Çünkü çok güzel görünüyordu.

Şekeri bana biraz fazla geldi.Tekrar yaparsam 1 bardak şeker eklemeyi düşünüyorum.Aa tabi bir de meyve şekerlemesi yerine evimde bulunan kuru meyvelerden kullanacağım.Güzel ve kolay bir pasta oldu.Ama yaş pasta gibi değil, daha kuru bir pasta oluyor.






Malzemeler

- 3 yumurta
- 2,5 su bardağı un
- 1/2 su bardağı sıvı yağ
- 1/2 su bardağı süt
- 1,5 su bardağı  toz şeker
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 1,5 su bardağı meyve şekerlemesi
- 150 gr soyulmuş badem

Üzeri için


- 1 paket krem şanti
- 1,5 çay bardağı soğuk süt

Yapılışı


  1. Yumurtalar ve toz şekeri mikserle çırpın.
  2. Sıvı yağ, süt ve vanilyayı ekleyin ,çırpmaya devam edin.
  3. Un ve kabartma tozunu eleyip yumurtalı karışıma ekleyin ve mikserle karıştırın.
  4. Meyve şekerlemelerini una bulayın ve bademlerle birlikte hamura ilave edin.Tahta bir kaşık yardımıyla karıştırın.
  5. Yağlı kağıt serdiğiniz kelepçeli kalıba hamuru dökün.180 dereceye ayarlanmış fırında 40 dk pişirin.
  6. Krem şantiyi soğuk süt ile katılaşana kadar çırpın.
  7. Kek iyice soğuyunca krem şantiyi üzerine yayın.Üzerini portakal kabukları ve dilimleriyle süsleyip servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder