25 Şubat 2011 Cuma

PİZZA

Ne zamandır aklımdaydı, sonunda mideme girdi.Mümkün olduğu kadar hazır gıda tüketmek istemeyen biri olduğum için bir çok şeyi evde yapmaya çalışıyorum, pizzada onlardan biri.Sucuk,salam vs henüz kendim yapamasamda, dışardakilere oranla daha masum olduğunu düşünüyorum ev yapımı pizzanın.Tabi bi de çoooooooook daha lezzetli : )
Bir çok pizza hamuru denemem oldu, ama içlerinde en başarılı olan bu.Deneyin, eminim sizde çok beğeneceksiniz.




Hamuru için
- 200 ml ılık su
- 3 çorba kaşığı zeytinyağı
- 350 gr un
- 2 çay kaşığı tuz
- 1 paket instant maya

Üstü için
- 3 adet olgun domates
- 3 diş sarmısak
- 2-3 çorba kaşığı zeytinyağı
- 300 gr taze kaşar
- 2 adet tatlı yeşil biber
- 15-20 adet dilimlenmiş siyah zeytin
- 1 adet domates
- 1-2 adet mantar
- Sucuk
- sosis
- kekik

Yapılışı
















                                                                                                                  






  1. Hamur için gerekli malzemeleri ekmek yapma makinesine koyup taze hamur programında çalıştırın.Eğer ekmek yapma makineniz yoksa hamuru elle yoğurarak hazırlayın.Ele yapışmayan bir hamur olmalı. 2 katına ulaşana kadar üstü örtülmüş şekilde mayalanmaya bırakın.
  2. Bu sürede sizde domateslerin ve sarımsakların kabuklarını soyun, püre haline gelene kadar robottan geçirin.
  3. Püre haline gelmiş domateslere 2-3 kaşık zeytinyağı ve bir tutam kekiği ekleyip 10 dk pişirin.Sosu soğumaya bırakın.
  4. Kaşarı rendeleyip,pizzanın üzerine koyacağınız diğer malzemeleri de hazırlayın.Ben malzemeler listesinde bu pizzada kullandıklarımı yazdım.Siz dilediğiniz malzemeleri ekleyebilirsiniz.
  5. Mayalanan hamuru 2' ye bölün.Un serpilmiş bir tezgahta her ikisinide merdaneyle açın.Ben ince hamur seviyorum ama tercih sizin.
  6. Açtığınız pizza hamurlarını, yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsilerine yerleştin.Üzerlerine domates sosunu sürün.
  7. Sosun üstüne rende kaşarları serpiştirin.Daha önceden doğrayıp hazırlamış olduğunuz malzemeleri de yerleştirin.Tüm malzemeleri yerleştirdikten sonra en üste çok az miktarda kaşar serpebilirsiniz.
  8. Önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında 20 dk pişirin.
  9. Pizzanız servise hazır.Afiyet olsun.


Yazar caferengigul.blogspot.com

4 yorum:

  1. muhteşemmmmmmmmm üstü!!.gece vakti bu bana yapılırmı :( canım.ne kadar güzel incecik olmuş,görüntü harika.ellerine sğalık cnm.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Ben de pizzayi evde yapmayi sevenlerdenim. Yalniz benim ufaklik kutudan cikmayinca pizzayi yemiyor. Ben de fazladan bir kutu istedim pizza pizzadan simdi ona koyuyorum evde, hemen yiyor :) Cok guzel gozukuyor seninki de, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım çok iştah açıcı görünüyor pizzayı çok seviyoruz ama evda yapılınca daha bir lezzetli oluyor

    YanıtlaSil