26 Kasım 2011 Cumartesi

CENNET ELMALI KEK

Cennet elması...Çocukluğumdan itibaren severek yediğim bir meyvedir.Kimbilir belki tadının burukluğudur, az sevilmesinin sebebi.Olgunlaştıkça bu burukluk azalarak kaybolur.Bense tamamen olgunlaşmamış halini daha çok severim.


Çok güzel görünüyor değil mi?Pazardan aldıklarım 2-3 gün bekleyince yumuşacık oldular.Bende o hallerini yemeyi pek tercih etmeyince ortaya bu tarif çıktı.Bence çok da güzel oldu.Yumuşacık ve dokununca fışır fışır ses çıkaran bir kek oldu.



Malzemeler

- 2 yumurta
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 çay bardağı sıvı yağ
- 2 adet cennet elması
- 1 çay bardağı sıvı krema
- 1,5 su bardağı un
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 1 su bardağı ceviz


Yapılışı
  1. Yumurta ve şekeri mikserin en hızlı kademesinde 5 dk çırpın.
  2. Sıvı yağı ekleyip düşük hızda çırpmaya devam edin.
  3. Kabuklarını soyup, çekirdeklerini çıkardığınız cennet elmalarını blendırdan geçirip püre haline getirin ve karışmakta olan malzemeler ekleyin.
  4. Sıvı kremayı da karışıma ekleyip çırpmaya devam edin.
  5. Un, kabartma tozu ve vanilyayı eledikten sonra karşıma ekleyin ve kısa süreli çırpın.
  6. Son olarak dövülmüş cevizleri de karışıma ilave edip, yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına dökün.
  7. 180 dereceye ısıtmış fırında 30-35 dk pişirin.Afiyet olsun.
Blog  yazmaya başlayalı 1 yıl olmuş.Olur mu, olmaz mı, amaan sıkılırsam bırakırım derken, acaba nasıl olur ki diye düşünürken...bu güne kadar gelmişim.Şaka gibi...
Bazen uzun süren aralar versemde, aklım hep burada oluyor.Bir çeşit bağımlılık sanki.İyiki o ilk adımı atmışım.Çünkü her zaman en zor ve en önemli olan o ilk adımdır, gerisi kendiliğinden gelir.
Ve bu süre içinde sayfayı izleyen ve yorum bırakan sizler...ve siz sessiz izleyiciler...hepinize teşekkürler.Bu sayfayı tek bir ses ve tek bir söz olmaktan kurtarıp, hayat  verdiğiniz için.

Yazar caferengigul.blogspot.com

9 yorum:

  1. Eşim cennet elmasını çok sever.Meyveli kekleri de ben çok seviyorum.Bunu deneyeceğim.Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. çok farklı olmuş canım.hiç aklıma gelmemeişti ama görüntüsü harika.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. adı cennet elmasımıydı bunun :)) Elinize sağlık güzelbir tarif çıkmış

    YanıtlaSil
  4. Cennet elmasını çok severim. Keke de mutlaka çok yakışmıştır. Biscottiyi de denedim harika oldu. Paylaşımların için teşekkürler. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. bende yumuşacık haline bayılırım...anneciğimde çok sever...insanın tatlı isteğini karşılayacak kadar tatlı oluyor yumuşağı....kekini hiç denemdim...herhalde şekerini biraz daha az koymak gerekir...:))))....ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Hurma ağaçlarında büyüdüm ben...cok sansliydim.
    her halini gercekten çok severim

    Şimdilerde tariflerim arasında. Hersekle bürünüyor. .:)))

    Bu kekde Çok güzel olmuş ,
    Denemelerim oldu bu konuda bende sevdim :))
    Çok sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Aaaaaaaa cennet meyvesinin keki de mi oluyormuş:))
    ellerine sağlık çokk merak ettim nasıl bir lezzet ortaya çıktı
    benim de çok sevdiğim bir meyvedir ne çok olgun ne de ham olmalı ....

    YanıtlaSil
  8. tadını merak ettım dogrusu cennet meyvesını çok severım bal gıbı tatlı emınım kekte harıka olmustur ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  9. DEGISIK BIR TARIF BENCEDE DENEMEK LAZIM VE BIRAZDAN DENICEM LEZZETLI OLUCANI DUSUNUYORUM SIMDIDEN ELLERINE SAGLIK.

    YanıtlaSil