16 Ocak 2011 Pazar

PORTAKALLI VE HAŞHAŞLI KEK

Portakalın lezzetli ve bol olduğu bu zamanlarda yapmasaydım böyle bir keki, çok üzülürdüm doğrusu.Ben keklere portakal ve limonun aromasını çok yakıştırırım.Revaniyi unutmamak lazım.Öyle severim ki bazen fazla kaçırıp uyarı aldığım olur, "bu fazla mı limonlu-portakallı olmuş" diye.Ama bu kekin ölçüleri tam kararında.Hele ağzınızda hissettiğiniz haşhaşların çıtırtısı....




Malzemeler


- 185 gr tereyağı
- 220 gr toz şeker
- 125 ml portakal suyu
- 3 yumurta
- 60 ml süt
- 50 gr haşhaş tohumu
- 1 adet portakalın kabuğu
- 300 gr un
- 1 paket kabartma tozu

Şurup için


- 220 gr toz şeker
- 180 ml portakal suyu

Yapılışı

  1. Tereyağı ve toz şekeri mikserle çırpın.
  2. Yumurtaları ve portakal kabuğu rendesini de ekleyip mikserleyin.
  3. Süt ve haşhaşları da karışıma ilave edin.
  4. Unu eleyin ve kabartma tozu ile karıştırıp sıvı karışıma ilave edin.1-2 dk mikserle karıştırın.
  5. Hamuru yağlı kağıt sermiş olduğunuz kek kalıbına aktarıp, önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında 35 dk pişirin.
  6. Keke pişerken şurup için toz şeker ve portakal suyunu karıştırıp kaynatın.
  7. Keki fırından çıkarın ve sıcak şerbeti üzerine dökün.Soğuyunca servis yapın.

1 yorum:

  1. Haşhaşlı keki sade olarak yaptım ancak,portakallı denememiştim..
    Görüntüye bakılırsa dumle lezzetli olmuş :)
    Ellerine sağlık..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil