26 Aralık 2012 Çarşamba

BILDIRCIN YAHNİ


Uzun zamandır aklımdaydı bıldırcın pişirmek.Daha önce bir kaç kez yemiştim, ama pek de beğenmemiştim.Hal böyle olunca bir kez olsun kendim pişirmek istedim.İyi ki de yapmışım.Çok lezzetli oldu.


Malzemeler

- 4 adet bıldırcın
- 2 adet soğan
- 2 diş sarımsak
- 1 su bardağı doğranmış domates
-  tuz, karabiber, kekik, kırmızı biber
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı
  1. Kalın tabanlı, tercihen döküm bir tencereyi ocağa yerleştirin , ısınmaya bırakın.
  2. Bıldırcınları yıkayıp kurulayın.Üzerlerine tuz ve karabiber serpin.
  3. Isınan tencereye zeytinyağını ekleyip 1 dk bekleyin ve bıldırcınları yerleştirin.Bıldırcınların her tarafını güzelce kızartın.Kızaran bıldırcınları bir tabağa çıkarın.
  4. Tencereye yarım halka şeklinde doğradığınız soğanları ekleyin , pembeleşene kadar kavurun.Bu arada sarımsakları bütün olarak ekleyin.
  5. Domates, kekik ve kırmızı biberi tencereye koyup kaynatın.Kızarmış bıldırcınları sosun içine yerleştirin.Gerekirse biraz su ekleyebilirsiniz.
  6. Tencerenin kapağı kapalı olacak şekilde, kısık ateşte 20 dk kadar pişirin.Sıcak servis yapın.
Not:Bu tarife 2 adet yeşil biber de eklenebilir.


Yazar caferengigul.blogspot.com

15 yorum:

  1. ooo yemek harika olmuş :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. Çok severim bıldırcını. Ben haşladıktan sonra tereyağıyla kızartıp yiyordum. Yahni fikri iyiymiş. Bu tarifi denemeli, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Çok güzel bir tadı var gerçekten.
      Sevgiler.

      Sil
  3. yemedim ama görüntü çok güzel canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık. şahane görünüyor.

    YanıtlaSil
  5. slm
    hiç denemediğim bir tarif ....denek lazım....ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni bir şeyler denemek güzel.Hele ki sonuç tatmin edici olacaksa.
      Sevgiler.

      Sil
  6. güzel bir yılbaşı yemeği olabilir...
    mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
  7. Evet, güzel fikir.
    İyi seneler.

    YanıtlaSil