9 Aralık 2011 Cuma

LORLU ÇÖREK

Çabuk hazırlanan ve hiç lezzetinden şaşmayan bir tarif.Fırından çıkmasına yakın çayınızı hazır etmeyi unutmayın.Soğukkende güzeller, ama sıcakken bence bir başka güzeller.


Malzemeler


- 250 gr tatlı lor peyniri
- 1/2 su bardağı zeytinyağı
- 2 yumurta
- 1 su bardağı toz şeker
- 1/2 limon suyu
- 1 çay kaşığı karbonat
- 3 su bardağı un
- 1 kase susam


Yapılışı
  1. Lor peyniri ve zeytinyağını mikserle 5 dk çırpın.
  2. Yumurtalardan birinin beyazını ayırın.Toz şekeri, kalan yumurta sarısını ve 1 yumurtayı miksere ilave ederek çırpmaya devam edin.
  3. Ayrı bir kapta karbonat ve limon suyunu güzelce karıştırıp, peynirli karışıma ekleyin.
  4. Unu da ilave edip hamur toparlanana kadar yoğurun.Ele yapışmayan bir hamur olmalı.Gerekirse bir miktar daha un ekleyebilirsiniz.
  5. Hamurdan parçalar koparın ve yuvarlayın.Ben hamur toplarını biraz irice yaptım, siz daha küçük ya da daha büyük yapabilirsiniz.
  6. Hamur toplarını  önce ayırmış olduğunuz yumurta beyazına, daha sonra susama bulayın ve tepsiye yerleştirin.
  7. 180 dereceye ısıtılmış fırında 20 dk pişirin.Pişerken çatlaklar oluşacaktır ki bence bu çöreklerin olmazsa olmazıdır.Afiyetle.
Not:Bu tarife ben bazen portakal kabuğu, bazen de damla sakızı eklerim.Her şekilde çok güzel oluyor.


Yazar caferengigul.blogspot.com

7 yorum:

  1. Hakikaten damla sakızlısı da güzel oluyor.Ellerine sağlık.Nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. mmm nefis görünüyor çıtır çıtır...

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyor...ellerinize sağlık diyete uyarlanmışını yapabilirim....:)))...diyetisyen konusunda %100 katılıyorum size...diyetisyenle verdiğim kiloları geri aıdm...aslında neler yapabileceğimi de biliyorum ama bir türlü kararlı davranamıyordum...okumak beni çok etkiler...yeniden başarabilmek için dukan diyetinin kitabını okudum....hayırlısı bakalım....

    YanıtlaSil
  4. canım enfes gorunuyor rengı falan süper,ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Ziyaretin içiin çok teşekkürler canım, yanlız lorlu kurabiye ile pişti olduk sanırım:) ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  6. yalnız çayın yanındada güzel gider hakikaten:)ellerine sağlık tatlım...
    lezzetedair-yeşim

    YanıtlaSil
  7. Nefis olmuş çayla beraber ne de güzel olur ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil