1 Ekim 2012 Pazartesi

TAM BUĞDAY EKMEĞİ

Uzunca bir zamandır ekmek yapmadığımı düşünüyorum durmadan.Ve ekmek kokusu olmayınca evde sanki yaşam yokmuş gibi geliyor bana.Hep aklımda dönüp duruyor bu düşünce , eyleme geçemeden : ( Ta ki düne kadar...


Sonunda kolları sıvayıp unla mayayı buluşturuverdim dün.Ve ortaya yumuşak , mis kokulu, leziz mi leziz bu ekmek çıkıverdi.Belki denemek istersiniz.

Malzemeler

- 300 ml ılık su
- 30 ml zeytinyağı
- 350 gr tam buğday unu
- 150 gr beyaz un
- 1,5 tatlı kaşığı tuz
- 1 paket instant maya


Yapılışı

  1. Tam buğday unu, beyaz un, tuz ve mayayı yoğurma kabına alıp karıştırın.
  2. Kuru malzemelere ılık suyu ve zeytin yağını da ekleyip hamur toparlanana kadar yoğurun.Üzerini streçleyip mayalanmaya bırakın.
  3. Hamur iki katı kadar kabardığında yağlı kağıt serili fırın tepsisine istediğiniz şekli vererek yerleştirin.
  4. Hamurun üstüne fırça veya elinizle  su sürüp un serpiştirin.
  5. 200 dereceye ısıtılmış fırında 10 pişirin.Fırının sıcaklığını 190 dereceye düşürüp 10 dk daha pişirin.Ekmeğiniz hazır.Afiyet olsun.
Oh rahatladım artık...Çünkü mis gibi ekmek kokusu sardı her yanı:)

Yazar caferengigul.blogspot.com

20 yorum:

  1. kahvaltıda mis gibi kokulu harika olur çayla canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. hafta sonuna bende yapmalıyım....ben baştan gönüllü çıktım.....:)))...ellerinize sağlıık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi de kahvaltıya eşlik ederse ne güzel olur.
      Sevgiler.

      Sil
  3. ev yapımı ekmek gibisi yoktur,mis gibi ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. deniycem en kisa zamanda.
    bir sorum olucak ben bu sekil ekmek yapdigimda tesiye koyup firina verince iyice yayiliyor sizinki gibi durmuyor ne yapmaliyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırını önceden 2oo dereceye ısıtmış olmalısınız.O zaman yayılmaya fırsatı olmayacaktır.Ya da un miktarını biraz daha arttırarak sorunu çözebilirsiniz.Umarım faydası olur.Sevgiler.

      Sil
  5. BEN GELDİMMM ÖZLEMİŞTİM NE İYİ ETTTİM.
    BU LEZZET TAM BENLİK.
    ELLERİNE SAĞLIK.TEREYAĞ SÜRÜP YEMEK LAZIM.

    YanıtlaSil
  6. Hoşgeldiniz, sefalar getirdiniz.
    Sıcak ekmeğin bir numaralı dostu tereyağı bencede.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Tam benlik,ben beyaz un hic eklemem.Ama sizin tarifle de deneyecegim,super...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz un hamuru daha yumuşak bir hale getiriyor, eklenmesede olur tabiiki.
      Sevgiler.

      Sil
  8. Ekmeginiz harika görünüyor.
    Bende güzel ekmek tarifi ariyorum, bir türlü tam istedigim gibi tarif bulamadim. Sizin ekmeginizi deneyecegim.
    Kesilmis yerinden içi görünüyor, tam benim istedigim gibi.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Hülya Hanım.Görüşmek nasip olmadı sizinle.İnşallah tekrar gelme fırsatınız olur ve görüşme şansımız olur.Sevgiler.

      Sil
  9. Mis gibi ev yapımı ekmek kokusunun evi sarması kadar guzel bir koku yoktur sanırım. Bu tazecik ekmeğe bir de tereyağı süreceksin of of . Nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Sıcak ekmeğin mutlu etmediği insan yok desek yeri sanırım.Sevgiler.

      Sil
  10. görüntü öylesine gerçek ve güzel ki,
    kokuyu,
    tadı tahmin etmek zor değil:)
    eline sağlık.....

    YanıtlaSil
  11. Ev yapimi ekmekleri ozellikle tam bugday unu ile yapilanlari cok seviyorum. Hem cok daha lezzetli hem de cok saglikli. Bu ekmek de taze taze harika gozukuyor. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam buğday unu ile yapılanlar bir başka oluyor gerçekten.
      teşekkürler.

      Sil