12 Aralık 2011 Pazartesi

ŞARAP SOSLU DANA KUŞBAŞI

Vaktiniz çok az ve yemeğe misafiriniz varsa...ya da fazla uğraşmadan çok şık ve leziz bir yemekse istediğiniz...işte bu tarif tam size göre.


Bu gün madde madde anlatmak gelmiyor içimden.Aslında bu yemeğin ruhuna aykırı uzun uzadıya tarif vermek.Bu nedenle 1 adet kuru soğanı piyazlık doğrayıp düdüklü tencere denen o süper icadın içinde, az zeytinyağı ile karamelize hale getiriverin.Kasaptan aldığınız ve miktarı gönlünüze kalmış olan kuşbaşı eti de gönderin düdüklüye.Rengi değişince karabiber, bir dal taze kekik ve defne yaprağını, ya da sizin canınız hangi baharatı istiyorsa o an, onu ekleyip; üzerini geçmeyecek kadar kırmızı şarabını ilave edip kapatın düdüklü tencerenin kapağını.Pimi çıktıktan sonra 15-20 dk pişirmek yeterli oluyor, lif lif olmuş etlere kavuşmanıza.


Dilerseniz pilavla, dilerseniz benim gibi patates püresiyle servis yapabilirsiniz.Ben patates püresini daha çok yakıştırdım aslında.
Bir kadeh yemeğin hakkıydı, bir kadehi de bizim olsun .Söze noktayı ustası koysun , size afiyet olsun.

Kim demiş haram nedir bilmez Hayyam?
Ben haramı helali karıştırmam:
Seninle içilen şarap helaldir,
Sensiz içtiğim su bile haram.

4 yorum:

  1. ellerine sağlık canım.nefis görünüyor.afiyet şeker olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. harika olmuş canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Yalancı hünkar beğendi olmuş:) ellerine sağlık canım, sevgiler, selamlar.

    YanıtlaSil
  4. Yemeği beğendim ama Hayyam'ın dörtlüğünü daha çok. Emeğine ve kalemine sağlık..

    YanıtlaSil