16 Nisan 2013 Salı

TAVUKLU ENGİNAR


Bu güzelliklere kim hayır diyebilir ki?Enginar mevsimi başlayalı epey oluyor.Her hafta mutfağımızda yerini alıyor kendileri.Henüz tazecikler ve hemen pişiyorlar.Hele fotoğraftakiler...pişirmeye bile gerek yok; soy ve ye çıtır çıtır.Ben bu sefer her zaman yaptığım tariflerin dışına çıkmak istedim.Kendimce bir şeyler yaptım.Biz çok beğendik, bakalım sizlerde beğenecek misiniz?


Malzemeler

- 4 adet orta boy enginar
- 1 adet soğan
- 2 adet tavuk but ( kemiksiz )
- 5-6 diş sarımsak
- dereotu
- karabiber, pul biber, tuz
- 1 tatlı kaşığı un
- 1 limon
- 1 çay bardağı zeytinyağı


Yapılışı
  1. Enginarları temizleyin ve her birini  6 parçaya ayırın.Kararmamaları için yarım limon sıkılmış su da bekletin.
  2. İnce şeritler halinde doğradığınız tavuk etini 1 çorba kaşığı zeytin yağında kavurun.
  3. Soğanı yarım halka doğrayıp kavrulmakta olan tavuk etlerine ekleyin.
  4. Limonlu su da beklettiğiniz enginarları süzün.Sarımsak ve enginarları tencereye alın, kısık ateşte kapağı kapalı olarak pişmeye bırakın.Gerekirse sıcak su ilavesi yapabilirsiniz.
  5. Bir kasede yarım limonun suyunu , kalan zeytinyağını ve 1 tatlı kaşığı unu karıştırın.Enginarlar yumuşadığında bu karışımı tencere ekleyip 5 dk daha pişirin.
  6. Ocağı kapatıp dereotu, karabiber, pul biber ve tuzu ekleyip karıştırın.Sıcak servis yapın.
Nasıl lokum gibi yumuşacık değil mi?Oh oh....afiyet olsun efendim.

Yazar caferengigul.blogspot.com

14 yorum:

  1. enginar çiçek gibi zarif duruyor....eminim leziz olmuştur....sarımsak, soğan derken enfes...en kısa zamanda bu karaciğer dostu sebzeden yapmalıyım....ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mucize sebze diyorum ben ona.Çünkü 40 gün tüketilirse karaciğeri temizlediğinden dem vuruluyor.Doktorlar bile kapsüllerini öneriyor.
      Üstelik lezzeti de en büyük artısı.

      Sil
  2. bu hafta pazardan alıcam bende ama kabuklarıyla pişirmeyi düşünüyorum...senin enginarlara bayıldım tabi biz burda bu kadar tazesini zor buluruz...ellerine saglık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün olarak haşlamasını da çok severim ben.Enginar olsun da ...her türlüsü bir başka güzel oluyor.Sevgiler.

      Sil
  3. denemedim ama lezzeti görüntüsünden belli canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tamamen doğaçlama yaptım zaten.Ama bizim damak tadımıza çok uydu.Sevgiler.

      Sil
  4. Alışmışım zeytinyağlı yapmaya hiç etli enginar tavuklu enginar yapmadım yapsam iyi olacak
    ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de de hep zeytinyağlısı yapılıyordu aslında.Ta ki düne kadar:)Gerçekten arada farklı şeyler denemek iyi oluyor.Tavsiye ederim.

      Sil
  5. Bende çok severim hemde çok..
    Her hali ayrı güzel:)
    Ellerine sağlık canım..
    Neifaa görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.
      Kralların yiyeceğiymiş kendileri.
      Sevgiler.

      Sil
  6. Şu an yemeğim ocakta pişiyor, alışılmadık tarif bakalım nasıl olacak, sonucuda size bildireceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Tarifi deniyor olmanız ve bunu benimle paylaşmanız çok güzel.Umarım beğenirsiniz.Merakla bekliyorum.

      Sil
  7. Fotoğrafa hayran kaldım. Ve aynen pişirdim. Böyle bir lezzet yok. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Asıl ben teşekkür ederim Selma hanım geri dönüş yaptığınız için.Beni çok mutlu ettiniz,sevgiler.

    YanıtlaSil