21 Kasım 2013 Perşembe

NOHUTLU PIRASA ( BODRUM USULÜ )


Şu sıralar körpe pırasaların tam zamanı.Öyle inceler ki; çıtır çıtır yemek istiyor insan.Bu tarif nohutlu pırasanın Bodrumcası:) Bodrum  pazarlarını gezmişliğiniz varsa pırasa bağlarının içine ufak bir kereviz parçası iliştirildiğini de görmüşsünüzdür.Çünkü Bodrumlu pırasayı böyle pişirir.Çok da güzel olur.Bir de siz deneyin istedim, bakalım beğenecek misiniz?


Malzemeler

- 1 bağ pırasa ( ceviz büyüklüğünde kök kereviz ve 2-3 adet kereviz sapı )
- 1 adet kuru soğan
- 1 su bardağı haşlanmış nohut
- 1 tatlı kaşığı salça
- 1/2 su bardağı domates püresi
- zeytinyağı
- tuz


Yapılışı
  1. Soğanları yemeklik doğrayın ve zeytinyağında renkleri pembeleşene kadar kavurun.
  2. Domates püresini ve salçayı ekleyip karıştırın.(Mevsiminde 1-2 adet taze domates yeterli olacaktır.)
  3. Güzelce yıkayıp 1.5-2 cm parçalar halinde doğradığınız pırasa ve kerevizi de tencereye alın.Üstüne haşlanmış nohutları ekleyin.Tencerenin kapağı kapalı ve kısık ateşte olmak koşuluyla pişmeye bırakın.Gerekirse az miktarda sıcak su ekleyin.Ancak kısık ateşte pişirince su eklemeye pek gerek kalmıyor.Pırasalar yumuşadığında yemeğiniz pişmiş demektir.
  4. Bol limon sıkın ve ılık servis edin.Afiyet olsun.
Yazar caferengigul.blogspot.com

12 yorum:

  1. Hımmmm
    tanıdık bir görüntü ve lezzet
    biz de böyle yaparız Bodrum yöresinde nohutu pek çok yerde kullanırlar ellerine sağlık
    yakın zamanda pişirmemiştim bak şimdi aklıma düşürdün hafta sonu kesin yaparım ellerin dert görmesin afiyetler olsun..........
    Yiğin gariiiiiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nohutlu pırasayı biliyordum ancak kerevizli nohutlu pırasayla burada tanıştım.İyide oldu hani.
      Sevgiler...

      Sil
  2. nohutu bende çok yakıştırıyorum pırasaya.nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Nohut çok güzel bir bakliyat.Acaba yakışmadığı bir yer var mı?

      Sil
  3. nohutlu pırasanın bodrumlucasını çok beğendim, kerevizde yakışmıştır.....ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Beğenmenize sevindim.Bence şifa niyetine bir yemek bu.Sevgiler.

      Sil
  4. Tarifi çok beğendim, kereviz ilavesini de beğendim, çok lezzetli olmuştur, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lezzetliydi gerçekten ve yumuşacık...pırasaların körpeliğinden olsa gerek.Sevgiler.

      Sil
  5. üf üf :-) harika bir yemek. Nohut yerine kuru börülce de yakisir diye düsünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de börülceli denemek gerek:) Ama nohut ve kereviz pırasayı bir başka boyuta taşıyor.Limonuda sıktınız mı uçuyorsunuz.Sevgiler.

      Sil
  6. Pırasanın böyle nohutla pişirildiğini bilmiyordum, içine kereviz sapı da girince mis oluyordur. Türkiye'ye gelip de çıtır pırasalara kavuşunca hemen denemeli. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bodrum' lular nohudu yemeklerde pek sık kullanıyorlar. Güzelde oluyor.İnce pırasanın tam zamanındayız.Ay ortasına doğru onlarda kalınlaşmaya başlarlar.Bir de bahar da bol bulunur ince pırasa.İnşallah denk gelirsiniz.

      Sil