17 Ağustos 2011 Çarşamba

BİR EKMEK MASALI

Bir ekmek masalı bu yıllardır emek verilen, anlatılan ,okunan ve en sonunda en güzeline ulaşılan.Kadim zamanlardan kalma, basit ama değerli bir tarif...

Unun suya kavuşmasıdır ilk ve büyük adım.Sonrası sabırdır, ısıdır.Bence en çok da aşktır.


Aşkla beklemeyi bilirsen, özgürsen ve özgür bırakabiliyorsan kabarır da kabarır mayan


göz göz olur yüreği aşkından.

Sonrası dinginliktir; maya ile unun buluşması...



Sabır gerekir büyümek, olgunlaşmak için.


Ve ateş gerekir; aşk odunda yanmak, hamlıktan sıyrılmak için


"Tamam oldum" dersen yazıktır onca emeğe.


Katık gerekir elbette her aşka                                



Ekmeğin ki bir parça tereyağında...

Ve hayat tüm sırrıyla ekmeğin özünde gizlidir, görmeyi bilen yüreklere.


Yazar caferengigul.blogspot.com

4 yorum:

  1. merhaba, ne güzel anlatmışsın çok hoşuma gitti gerçekten son cümle çok anlamlı ellerine kalemine sağlık, bana da beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. bayıldım bu hikayeye.....devamını isteriz....ellerinize sağlık...mükemmel olmuş...

    YanıtlaSil
  3. ya ne hoş yazmışsın...
    dediğin gibi aşkla yapıp aşkla yazmışsın...
    teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel anlatmışsın zevkle okudum ekmek masalını teşekkürler.
    Çeşnici Handan-Alternatif Mutfak

    YanıtlaSil