15 Nisan 2011 Cuma

MAVİ YENGEÇ

Asıl vatanı Kuzey Amerika olan mavi yengeç ülkemizde Akdeniz ve Ege kıyılarında bol miktarda bulunmaktadır.Ancak bizde pek bilinmediği için yurt dışına ihraç edilmekte ve oldukça yüksek fiyatlara alıcı bulmaktadır.


Benim kendisiyle tanışmam, geçtiğimiz yaz hafta sonu kaçamağı için Dalyan turuna katılmama rastlar.Müthiş bir görsel şölendi    tekneyle çıktığımız tur.Üstüne bir de mavi yengeci tatmış olmak ise keyiflerin en büyüğüydü benim için.Normalde de yengeci seven biriyim ama bu mavi yengecin lezzeti inanın bana bambaşka.


İsmini resimde de görüldüğü üzere kıskaçlarının renginden alıyor.Mavi yengeç eti; uzmanlar tarafından protein değerinin yüksek olması , doymamış yağ asitleri, esansiyel amino asitler ve mineral madde içerikleri bakımından  zengin olması nedeniyle beslenme açısından oldukça önemli olarak nitelendirilmektedir.

Bir market alışverişinde, deniz ürünleri reyonunda görünce şaşırdık.Ancak hemen bu durumdan sıyrılarak doldurduk poşetimizi.İnşallah ara ara buluruz.Haşlayarak veya ızgara yaparak yemeye hazır hale getirebilirsiniz.Ben henüz ızgarasını yemedim, inşallah bir daha ki sefere.


Haşlayınca rengi kırmızıya dönüyor.Ve size kabuğunu kırarak o muhteşem lezzete ulaşması kalıyor.Kabuğu diğer yengeçlere oranlara daha yumuşak aslında.Bulursanız mutlaka alın ve deneyin.10 dk haşlamak yeterli.Dilerseniz sos olarak zeytinyağı- limon yapabilirsiniz.Ama bana kalırsa hiç sosa gerek yok.Tek başına bir lezzet şöleni Mavi yengeç eti.

Keyifli hafta sonları.







Yazar caferengigul.blogspot.com

6 yorum:

  1. ne yorum yapacağımı şaşırdım canım.sanırım ben almasam harika olur.tadına bile bakamam sanırım.ama sana afiyet olsun.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Yengeç etini çok severim ama mavi yengeç hiç yemedim. Mutlaka çok güzeldir ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. Neden bilmem, bir canlının kabuklarını kırıp etine ulaşmak çok garip geliyor bana. Bu yüzden istakoz yemekten de uzak duruyorum. Canı acıyormuş gibi geliyor, pişmiş olsa da. Ne garip değil mi?

    YanıtlaSil
  4. denizde büyümüş biri olarak ankarada ne kadar zor anlayabilirsiniz sanırım...ama tüm türkiyeden güzel balıklar geliyor ankaraya....ama denizi getiremedikleri için tadıda eksik...:)))....yazın bodrumda tekne turunda yediğimiz ahtapotun tadı başkaydı...geçenlerdede ankarada yediğim en jumbo karidesi yedim enfestiii.....afiyet olsun....sabaha sabah balık istedi canım...

    YanıtlaSil
  5. bende böyle birşeyi ağzıma koyamam sanırım, ama sevenlere gıptayla bakıyorum. Afiyet olsun, yarasın

    YanıtlaSil
  6. Mavi yengeci ben de kurban bayramında Dalyan da görmüştüm rengi çok hoş...

    YanıtlaSil