7 Ocak 2015 Çarşamba

HELLE AŞI


2015 'in ilk tarifi çorba oldu, havalar bu kadar soğuyunca.Malum soğuk algınlığı kol geziyor ortalıkta .Bende son 1 haftadır savaş halindeyim mikroplarla.Biliyorum vücudumda olduklarını ama yenilmemek için elimden geleni yapıyorum.Bakalım kim galip gelecek.

Karadeniz bölgesinde içeriği yer yer değişiklik göstererek sıkça yapılan  bir çorbaymış kendileri.Bu haliyle genelde Çorum'da hastalar için yapılırmış. Samsun'a doğru mercimek yerine pirinç kullanılarak yapılırmış.Sivaslılar ise içine kıyma ekleyerek yaparmış.Bir çorbanın yöreye göre ya da belki ihtiyaca, eldeki malzemeye göre farklı yorumlarını yapmış ülkemin güzel kadınları.Ben en basit halini yazıyorum ve çeşitlendirmeyi size bırakıyorum.

  
Malzemeler
- 1/2 su bardağı yeşil mercimek
- 7 su bardağı su
- 2/3 su bardağı un
- tuz
- 1 yemek kaşığı kuru nane
- 1/2 tatlı kaşığı kırmızı biber ( tercihen az acı)

Yapılışı
  1. Mercimeği yıkayıp suyun tamamıyla birlikte tencereye alın.Mercimekler pişene kadar kaynatın.Yaklaşık 30 dk kadar sürüyor.
  2. Tereyağını ayrı bir tavaya alıp eritin.Eriyen tereyağına unu ekleyin ve rengi sararana kadar kavurup ocağı kapatın.
  3. Kavrulmuş olan una nane, kırmızı biber ve tuzu ekleyip karıştırın.Azar azar mercimekli sudan ekleyerek devamlı karıştırın.Unlu karışım pürüzsüz bir kıvama gelince mercimekli suyun tamamını ekleyip karıştırın.Kıvamı koyu gelirse sıcak su ilavesi yapabilirsiniz.
  4. Çorbayı ocağa koyup kaynayana kadar karıştırarak pişirin.Kaynadıktan sonra 10 dk daha pişirip servis yapın.Afiyet olsun.
Not:Ben bu çorbaya sarımsağı çok yakıştırdım.Eğer şifa niyetine yapıp içecekseniz sizde mutlaka 2 diş sarımsak rendeleyip servis yapın.Sağlıklı günler.
Yazar caferengigul.blogspot.com

4 yorum:

  1. Çok güzel bir çorba, tam bir kış çorbası olmuş...şifa olsun size, çok çok geçmiş olsun...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Evet tam kış çorbasıymış.
    Teşekkür ederim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir çorba bu elinize sağlık mutlaka deneyeceğim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili Özgen hanım
      Hem lezzetli , hem de alternatif bir çorba.Ben de çok beğendim.
      Sevgiler.

      Sil