25 Kasım 2010 Perşembe

BALIK ÇORBASI



Balık çorbasıyla evlendikten sonra tanıştım ve ne kadar geç kalmış olduğumu düşündüm.Mesleği balıkçılık olan kayınpederim yapar bu çorbayı.Bende ilk onun yaptığını tatdım.Daha sonraları restoranlarda da yedim ama hiç biri onun ki kadar lezzetli gelmedi bana.

Bir gün eşim iskorpit yakaladığını söyleyince kendim yapmak istedim ve  sonuç mükemmel oldu.Öyle ki bu yaşına kadar balık çorbasına göz ucuyla bile bakmamış olan eşim, maydanoz ilaveli bu çorbaya bayıldı.Kayınpederimin tarifinden tek farkı, benim yakışacağı düşüncesiyle eklediğim maydanozlardı.Umarım sizlerde en az benim kadar beğenirsiniz.

Malzemeler:
- 350 gr iskorpit
- 1 kase pirinç
- 1 yumurta
- 1 limon
- 1 çay bardağı zeytinyağı
-  taze çekilmiş karabiber
- tuz
- maydanoz

Yapılışı:


1- Pullarını kazıyıp, içini temizlediğiniz balığı bir tencereye koyun.Üzerine 1.5 litre su ekleyip kaynamaya bırakın.Su kaynayıp ,balığın rengi beyaza dönünce balığı tencereden çıkarın.Fazla haşlamayın ki balık dağılmasın.
2- Tencerede kalan suyun içine yıkanmış pirinçleri ekleyip, pirinçler yumuşayıncaya kadar pişirin.
3- Bu arada balığı güzelce ayıklayın, derisini atın.Kafasını da ayıklamayı sakın unutmayın.Keza en değerli etler oradadır.
4- Yumurta, limon ve zeytin yağını blendırda güzelce karıştırın.Kaynamakta olan sudan yavaş yavaş ekleyerek karıştırmaya devam edin.
5- Yumurtalı karışım ısınınca tencereye dökün ve karıştırın.4-5 dk kadar karıştırarak kaynatın.
6- Ayıklamış olduğunuz balıkları da ekleyip biraz daha kaynatın.Ocağı kapatıp karabiber ve tuzunu ekleyin.
7- Servis yaparken ince kıyılmış maydanoz ile  süsleyin.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder