22 Şubat 2013 Cuma

BADEMLİ PİLAV

Bu yıl havalar tam da benim sevdiğim gibiydi; bol yağmurlu.Ama bir kaç gün önce bu yağmurlu havaların azizliğine uğradık.Bilgisayar ve modem sizlere ömür.Düşen yıldırımlardan nasibini aldılar.İşte tam da bu sebeple sayfam sabitledi kendini. Yeni yazı ekleyemedim, sizleri ziyaret edemedim.Bir an önce bu durumun düzelmesini umut ediyorum.
Sevgililer günü yemeğinden  bademli pilavın tarifini vermek istiyorum.Gerçekten çok lezzetli ve gösterişli bir pilav kendileri.Bir o kadar da kolay.


Malzemeler

- 2 su bardağı pirinç
- 1/2 su bardağı badem 
- 1 çorba kaşığı kuş üzümü
- 1 adet soğan
- 2 çorba kaşığı tereyağı
- 2,5 su bardağı tavuk suyu
- tuz, karabiber


Yapılışı

  1. Bademleri kaynar suda 15 dk bekletip kabuklarını soyun.
  2. Pirinç ve kuş üzümlerini ayrı kaplarda ılık suya ıslatın.Yaklaşık 20-25 dk kadar suda bekletin ve süzün.Pirinçleri tekrar yıkayın.
  3. Tereyağından 1/2 kaşık alıp tavada eritin.Bademleri ekleyip renkleri dönene kadar kavurun.Bademler kızardığında tavadan alın.
  4. Kalan yağı ekleyin.Yemeklik doğradığınız soğanı yağ eriyince tavaya alıp kavurun.Soğan pembeleşince  pirinçleri ekleyin ve 5-10 dk kavurun.
  5. Badem, kuş üzümü, tuz, karabiber ve tavuk suyunu tencereye alıp karıştırın.Tencerenin kapağı kapalı vaziyette; kaynayana kadar yüksek ateşte ve kaynadıktan sonra kısık ateşte olmak koşuluyla pişirin.
  6. Pilav suyunu çekince ocağı kapatın.Tencerenin üzerine kağıt havlu koyun ve 10 dk demlenmeye bırakın.
  7. Pilavınızı yavaş bir şekilde karıştırıp servis yapın.Afiyet olsun.

Yazar caferengigul.blogspot.com

6 yorum:

  1. böyle ateşli bir tarif tabiki yıldırımları çeker....ellerinize sağlık...bademli herşeyi çok severim...bademide çorbadan, tatlıya , tuzluya herşeye çok yakıştırırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Teşekkürler.Gerçekten de badem hem tatlıyla hemde tuzluyla çok güzel uyum sağlıyor.
      Sevgiler.

      Sil
  2. Sevgili CafeRengigül,
    Bademli prinç pilavın çok nefis görünüyor,ellerine sağlık canım.Bilgisayarındaki problemi halletmenize sevindim.Selamlar,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Ama yazık ki bilgisayar henüz çalışmıyor:( ben ofiste fırsat yaratmaya çalışıyorum yazabilmek için:)Sevgiler.

      Sil