5 Ocak 2012 Perşembe

BERGAMUT REÇELİ

Bergamut ekşi tadıyla, yamru yumru kabuğuyla, ama en çok da mis gibi kokusuyla bilinen bir turunçgil türüdür.Meşhur early grey aroması bergamuttan elde edilmektedir.Üstelik  tamda  zamanı, tezgahlarda arzı endam etmektedir kendileri.


Reçelinin yapımı biraz uzun zaman alır ancak, sonunda elde edilen lezzete değer.Malzeme olarak sadece
                                              - bergamut
                                              - toz şeker ve
                                              - su yeterli olacaktır.



 Yapılışı

Güzelce yıkanmış olan bergamutların dışındaki sarı kabuğu incecik bir şekilde sıyırarak işe başlıyoruz.Bu kabukları kurutarak veya dondurarak saklayıp, çay yaparken ya da aromasının yakışacağını düşündüğünüz yerlerde  kullanabilirsiniz.


Bergamutun oldukça kalın süngerimsi bir iç kabuğu vardır.Biz reçel yapımında bu kabuğu kullanacağız.İçindeki limonu andıran meyvesini,   süngerimsi kabuktan ayırıp buzdolabına kaldırın.

Minik minik doğradığınız bergamut kabuklarını tartın.Çünkü reçeli yaparken kullanacağımız şeker miktarı kabukların 1,5 katı olacak.Kabukları tencereye alıp, üzerini örtecek kadar su ekleyip kaynatıyoruz.Ocağı kapatıp 1 gün bu şekilde bekletiyoruz.


Ertesi gün suyunu süzüp , tekrar üstünü örtecek kadar su ekleyip kaynatıyoruz.Ocağı kapatıp 1 gün bekletiyoruz.



Üçüncü gün de aynı işlemi tekrarlıyoruz.Burada amaç kabukların acı suyunu çıkarmaktır. Suyunu süzdüğümüz kabukları iyice sıkıp, içlerinde su kalmamasını sağlıyoruz.

Bergamut kabuklarım 500 gr gelmişti.Şeker miktarı kabuk miktarının 1,5 katı olacağından 750 gr şekeri bir tencereye aldım.Üzerine her 500 gr şeker için 1 bardak olcak şekilde ( yani benim 750 gr şekerim için 1,5 su bardağı ) suyunu ekleyip koyulaşana kadar kaynatıyoruz.

Şerbet kıvam alınca önceden sıkmış olduğumuz bergamut kabuklarınıda ekleyip bir taşım kaynatıp ocağı kapatıyoruz.Ertesi güne kadar bu şekilde bekletiyoruz.



Ertesi günü reçelimizi tekrar kaynatıyoruz.Bu aşamada buzdolabına kaldırmış olduğumuz bergamut meyvesinin suyunu sıkıp 2-3 yemek kaşığı kadarını reçele ekliyoruz.Bir taşım kaynatıp kavanozlara paylaştırıyoruz.Kavanozların kapağını kapattıktan sonra ters çevirip bekletiyoruz.Ertesi gün kavanozlarınızda taşma yoksa  reçellerinizi kaldırabilirsiniz.

Bergamut bulabilirseniz mutlaka deneyin.Aromalı tatları seviyorsanız eminim çok beğeneceksiniz.Şimdiden afiyet olsun.

Yazar caferengigul.blogspot.com

8 yorum:

  1. Harika bir recel... Yapimi cok zahmetli ve uzun ama kesinlikle bu lezzete deger. Eger bergamut bulabilirsem mutlaka deneyecegim bu tarifi.

    YanıtlaSil
  2. yapımı baya uzun.amaa gerçekten tadını merak ediyorumm.görüntü olarak kabak reçelinin daha açık renklisine benzettim.ellerinize sağlık.bende miminiz var alırsanız sevinirim.hoşçakalın.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Hiç yapmadım nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. ellerıne sağlık canım tadı hakkında hıcbır fıkrım yok ama tadına bakmak ısterdım

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Gülhan bergamut reçelini o kadar çok severim ki bulabildiğim yerde hemen alırım. Kokusu ve damağımda bıraktığı lezzete beyılıyorum. Meyvesini merak ediyordum görünce şaşırdım. Afiyetler Olsun.

    YanıtlaSil
  6. Ne çok yapardı rahmetli anneannem Bodrum'da hem de kendi bahçemizdeki bergamutlardan hatta misafirlere bile ikram edilirdi şimdiye kadar hiç yapmadım denemeliyim ...
    Ellerine sağlık canım.......

    YanıtlaSil
  7. hiç tatmadım hatta bergamutun neye benzediğini bile şimdi sayende gördüm.denenmeli mutlaka.

    YanıtlaSil
  8. bu kadar teferruatı gerçekten bilmiyordum !!
    portakalı seve seve yapıyorum oysa

    bergamutla niye korkuttun ki beni :=)
    bak caydım mı ne :=)

    ( sabırsızım ben sabırsız )

    YanıtlaSil