21 Nisan 2015 Salı

ÇİĞ ENGİNAR SALATASI


Mart ayından beri tezgahlarda bolca rastlıyoruz kendilerine.Ama Bodrum'un yerel mor enginarı daha yeni yeni boy göstermeye başladı  pazar tezgahlarında.İkisi de enginar diyenleriniz olabilir.Ama en az görüntüleri kadar tatları da   farklı.Misal  Enginarlı Pilav ' da mümkünse mor enginar kullanılmalı bence çünkü daha aromatik bir tada sahip.Söz konusu çiğ enginar salatası ise mutlaka sakız enginar aranmalı.Bu tarife yumuşak yapısı nedeniyle en çok sakız enginar yakışıyor.

Efendim pazardan körpe , en büyüğü mandalinden hallice olacak şekilde enginarlar alınır.Taze nane ve limon almayı unutmayın.Ya da benim gibi bahçenizden tedarik edin:)Benim bahçem yok diyorsanız nane küçük bir saksıda pekala olur bi deneyin.Limon ağacının bazı türlerini bile salonlarında yetiştirenler var ama bu konuya ben hakim değilim.

Enginarı soymaya başlamadan önce bir kaseye 1-2 limonun suyunu sıkıp hazır edin.Enginarların dış yapraklarını elinizle koparıp atın.Sert kısımlarını bıçakla temizleyin ve enginarın uç kısmını kesin.Elinizde enginar kalbi diye adlandırılan kısmı ve taze taç yaprakları kalmalı.Enginarlar yeterince körpe ise içinde tüyler olmayacaktır.Temizlediğiniz enginarları olabildiğince ince kesip limon suyunun içine bırakın.

1/2 limon ve bolca zeytinyağıyla bir sos hazırlayın.Tabiki biraz da tuz ekleyin.Limon suyunda beklettiğiniz enginarları hızlaca yıkayın.Servis tabağına yerleştirdiğiniz enginar dilimlerinin üzerine sosu gezdirin.Nane yapraklarını ince ince dilimleyin ve enginarların üzerine serpiştirin.Dilerseniz limon suyundan aldığınız enginarları yıkamadan da soslayabilirsiniz. Ben limon tadı biraz baskın kaldığı için yıkamayı tercih ediyorum.Nane yerine dereotu da kullanabilirsiniz.Tercih sizin.Her haliyle nefis bir salatanız oldu.Baharlı tadı damağınızda şenlik, midenizde bayram çoşkusu yaratacak bu enginar salatası 2-3 saat kadar beklerse ya da 1 geceyi buzdolabında geçirirse....of ki ne offf...


Görüntüsü bile yeter...İnsan doyamıyor bakmalara, yemelere.Yanına birkaç dilim ekşi mayalı ekmek ve bir kadeh beyaz şarap.İster enginarın kalbini çalmakla yetinin, isterseniz bu sofrayla sevdiklerinizin.

4 yorum:

  1. Bugün Blogunuza geldim :-) ve çok sevindim, yine yazilariniza baslamissiniz, harika! Enginarlar agzimi sulandirdi. Belki bende buralarda körpe enginar bulurum, uzun zamandir ariyorum su son günlerde. Buraya Italya dan enginarlar geliyor. Bulabilirsem mutlaka sizin verdiginiz bu güzel pisirmeden yaptiginiz enginar salatasini yapacagim. Paylastiginiz için tesekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hülya Hanım
      Çok mutlu ettiniz beni, teşekkür ederim.Enginarın her halini çok severim ben.Ama bu hali hem çok kolay , hem de çok havalı:)Tabi bir de tam orjinal tadı geliyor her lokmada insanın ağzına.Sevgiler.

      Sil
  2. değişik ve güzel bir salata olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim "mutfagabuyrun".Sağlıklı, hafif ve tam tadında bir salata:)
      Sevgiler.

      Sil