16 Nisan 2015 Perşembe

TAHİN-PEKMEZLİ KEK

MERHABALARRRR :)


Pazartesi yazayım, Salı'da olur aslında...of hafta sonuna geldik, bence en iyisi Pazartesi yazmak...derken bunca zaman geçmiş.Oysa hep aklımdan yazıyordum ben ; yemek yaparken, araba kullanırken, bahçeyle uğraşırken, kitaplığımı toparlarken, yürürken...Ama bir türlü aklımdan tuşlara dökülemedi o güzelim yazılar.Kabul ediyorum biraz tembellik var ama asıl sebep hayatım hakkında verilmesi gereken kararlarımın olmasıydı.Neyse bir şekilde geçtik diyelim.Sahi geçtim mi ben o günleri............? Yoksa daha hala kafamı kurcalayan düşünceler mi var:) Hep var hep...İşte ben de böyleyim, düşünürken zamana yenilenlerden.


Neyse efendim, bugün çok yoğun ve yorucu bir gündü benim için.Güne pazar alışverişiyle başladım.Haftanın en sevdiğim günü Perşembe .Çünkü Yalıkavak pazarı Perşembe günü kuruluyor ve ben pazarın ilk ziyaretçilerinden olmalıyım mutlaka.Bahar pazara öyle bir gelmiş ki...Önce pazara git, büyük bir keyifle ve sohbetle alışverişini yap.Sonra eve gel, aldıklarını yıka, kurula ve yerleştir.Ofise geç, biraz takıl :) Eve doğru yola çıkmışken çay ve şekerin bittiği gelsin aklına ve hemen marketin yolunu tutup eksikleri tamamla.Sonunda evdeyimmm.Aldığın minik mandalinlerin reçelini yap, bir yandan ortalığı toparla.Çay suyunu koy...ve işte tam o anda canın kek istesin.Şöyle tahinli-pekmezli bişey olsun, mis gibi koksun, e birazda ceviz olsun.Olmaz mı ? olur olur, bence çok güzel olur. "kendim için" yorgunluğumu atmak için dedim ve bu nefis kek çıktı ortaya.


Malzemeler
- 4 adet köy yumurtası
- 1 su bardağı toz şeker
- 1/2 su bardağı pekmez
- 1/2 su bardağı tahin
- 1/2 su bardağı sıvı yağ
- 50 gr tereyağı ( eritilmiş )
- 4 kahve fincanı un
- 1 paket kabartma tozu
- 1 su bardağı ceviz ( dövülmüş )

Yapılışı

  1. Yumurtaları ve şekeri mikserle yüksek hızda krema kıvamını alana ( 5 dk ) kadar çırpın.
  2. Mikser düşük hızda çalışırken yavaş yavaş  ve sırasıyla pekmez, tahin , sıvı yağ ve tereyağını ekleyin.
  3. Un ve kabartma tozunu ekleyip çırpın.
  4. Cevizleri hamura ekleyin ve spatula yardımıyla karıştırın.
  5. Hamuru yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına dökün.
  6. Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında 30 dk pişirin.
Immm bilmem anlatabildim mi?Kekimden sıcak sıcak bir dilim kestim, çayımı aldım ve balkona çıkıp tüm yorgunluğumu attım.Beni bu kadar mutlu eden kekin güzelliği miydi , denizin dinginliği mi bilemedim.Cep telefonuyla bir foto çekip instagramda paylaştım.Sevgili Füsun "acil tarif" deyince başladım yazmaya.Yazmayı kafaya koymuştum ama Füsun'un çağrısı daha bir hızlandırdı sanki beni:)

Bir günü de böylece bitirmiş oldum.Tabi koşturmaca kekle bitmedi.Kısa kısacık bir molaydı geldi geçti.Yazımı da yazdığıma göre artık biraz blog ve biraz da kitap okuyabilirim.Keyifli geçsin günleriniz.
Yazar caferengigul.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder