30 Nisan 2014 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR


Nasılda güzeller değil mi? Ne kadar da albenili renkleri.İnsan bir demet toplasa vazoya koysa çiçekten ala bir görüntü olmaz mı sizce de?Elbetteki çiçeğin yeri ayrı ama bunlarda çiçek gibi değiller mi?Bu körpecik halleriyle çiğ olarak bile tüketilebilirler.

Ben enginarı her türlü severim.Daha önce enginarlı pilav ve tavuklu enginar tariflerini sizlerle paylaşmıştım.Her ikisi de çok lezzetli yemekler.Bu gün vereceğim tarif daha sade, ama yoğun enginar tadı barındıran bir tarif.



Malzemeler

- 10 adet enginar
- 1 adet soğan
- 3-4 diş sarımsak
- 2 yemek kaşığı kuş üzümü
- 1/2 çay bardağı zeytinyağı
- 1 su bardağı su
- tuz
- dereotu

Yapılışı
  1. Enginarları sapından ayırın ve sert yapraklarını elinizle koparın.Fotoğrafta görüldüğü gibi uç kısımlarını kesin, alt kısmını bıçakla düzeltin.Bıçak değdirdiğiniz yerleri limonla ovun.
  2. Soğanı yemeklik doğrayın ve kalın tabanlı bir tencerede ( çelik ya da döküm ) az zeytinyağıyla kavurmaya bırakın.
  3. Soğanlar kavrulurken enginarları yıkayıp 2' ye bölün ve tencereye yerleştirin.Soyulmuş sarımsakları ve 1 su bardağı ılık suyu ekleyip tencerenin kapağını kapatın.Kısık ateşte pişmeye bırakın.
  4. Enginarlar dişe gelir hale ulaştığında kuş üzümlerini ekleyin ve pişirmeye bırakın.
  5. Enginarlar piştiğinde ocağı kapatın ve ılımasını bekleyin.Yemeğiniz ılıyınca kalan zeytinyağını ve doğranmış dereotunu gezdirip servis yapın.
Görüntüsünün güzelliği, lezzetinin özelliği ve sağlığa olan faydaları saymakla bitmeyecek bu sebzeyi bol bol tüketin efendim.


Enginarlar kısık ateşte piştiği için epey uzunca bir vakit alıyor.Ben bu süreyi tam buğday unuyla hazırladığım ekmeği yaparak değerlendirdim.Her zaman çay keyfi yapacak değiliz ya bekleme sürelerinde:)


Bu ekmek enginara pek yakıştı.Bunun o çooook uzun tarifini bir daha ki yazıya bırakalım ve lezzeti bol günler dileyerek bu yazıyı noktalayalım.

Not:Sakın enginarın saplarını attığımı düşünmeyin.Sadece küçük bir kaçamak yapıp onları pişirmeden daha soyarken çerez niyetine tüketiverdim ben:)Siz sert kısımlarını sıyırıp yemeğin içinde pişmeye bırakabilirsiniz.
Yazar caferengigul.blogspot.com

8 yorum:

  1. ne güzel bir görüntü sunum.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Bence o enginarın kendi güzelliği:)

      Sil
  2. Tam bir enginar delisi olarak enginarın her haline bayılırım harika bir tarif tam benlik olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de enginarın her halini sevenlerdenim.Yoğun enginar tadını sevenler için çok uygun bir tarif oldu.Sevgiler.

      Sil
  3. Harika! Agzim sulandi bu güzel taze enginarlara :-) Ekmek de sanirim eksi mayali... merakla ekmek tarifinizi bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan dalından koparmaya kıyamıyor, öyle güzel görünüyorlar ki.Maalesef ekşi mayalı değil.Yemek pişerken hazırlayıp kabarması ancak instant maya ile olabiliyor.Tabi buzdolabında hazırda ekşi mayalı hamur kalmayınca bu da bir alternatif oluyor.Sevgiler.

      Sil
  4. Enginarı hiç böyle görmemiştim dalında :)) Çok güzelmiş. Bizim evde hiç tüketilmez maalesef :(( Bende çok faydalı olduğundan çocuk için bugünden itibaren karar vermiştim yapmaya bu tarif iyi bir başlangıç olacak sanırım :)) Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçek gibi değil mi?Umarım bu tarif ve sizin yeni almış olduğunuz karar bir vesile olur, enginarı bol sofralar kurarsınız sevdiklerinize.İyi denemeler.

      Sil