10 Mart 2014 Pazartesi

TAVUKLU ŞEHRİYE ÇORBASI


Bu hafta hava sıcaklıklarında düşüş olacakmış , meteoroloji uzmanları öyle söylüyor.Tabi bir de büyüklerimiz.Onların söylediklerine göre 3.cemrenin toprağa düşmesinden sonra gelen soğuklara "kocakarı soğukları" denirmiş.11 Martta başlayıp 7 gün sürdüğü söylenen soğukların başlamasına 1 gün kala bence bu tarifin tam zamanı:)


Malzemeler

- 1 adet tavuk göğsü ( Ben başka bir yemek için etlerini sıyırdığım bütün bir köy tavuğunu kullandım )
- 1 adet kuru soğan
- 1 adet havuç
- 2 adet yeşil biber
- 1 çay bardağı tel şehriye
- 3 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 lt su
- tuz, karabiber, pul biber
- üstüne serpmek için maydanoz


Yapılışı
  1. Tavuk göğsünü ya da benim yaptığım gibi eti sıyrılmış 1 bütün tavuğu düdüklü tencereye yerleştirin.Suyunu ekleyin ve 30 dk pişirin.Süre sonunda tavuğu didikleyin.(Tavuk göğsüylede çok güzel oluyor ama kemikli etle çok daha bir başka oluyor lezzeti benden söylemesi.)
  2. Soğanı yemeklik doğrayın ve  zeytinyağında kavurun.
  3. Havucu rendeleyin , biberleri ince ince doğrayın ve  soğanlara ekleyip 2-3 dk kadar daha kavurun.
  4. Didiklemiş olduğunuz tavukları , kavrulmuş olan sebzeleri ve tel şehriyeyi tavuk suyunun içine alın, kaynamaya bırakın.
  5. Tuz, karabiber ve pul biberi ekleyip 10 dk daha kaynatın.Ocağı söndürün ve üzerine biraz zeytinyağı ve kıyılmış maydanoz gezdirip sıcak sıcak servis yapın.
Gelecek soğuklarda şifa olsun.Sağlıklı haftalar.

Not:Tarif  Ekim 2011 Sofra dergisinden alınmıştır.

6 yorum:

  1. Sanat eseri gibi bir sunum, insan bozmaya kıyamaz. Ellerinize sağlık.
    Denizci takviminden birçok fırtınanın adını ve zamanını öğrenmiştik ama kocakarı soğuklarını sayenizde öğrendik, demek mart kapıdan baktırır kazma kürek yaktırır atasözünün nedeni, zamanı bile besbelli kocakarı soğuklarıymış :) .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Büyük büyük nineler dedeler bizim bilimsel olarak bildiklerimizi efsanelere dayandırarak biliyorlar.Ben onları dinlemeyi çok seviyorum.Bazen öyle çok biliyor öyle çok biliyorlar ki şaşıp kalıyorum.
      Hele şu martın kazma kürek yaktırdığı her yıl gerçek olmuyor mu...

      Sil
  2. Eline sağlık belliki çok güzel bir çorba da o altındaki ne öyle süper birşey tam bana göre, çorbaya da sunuma da 10 puan benden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de nasıl lezzetli bir çorba:)Oduncuda görüp çok beğendiğim bir kütüğü marangoza götürüp kestirdim.Böylece 6 adet servis setim oldu.Tabi eşimde yarım gün zımpara işiyle uğraştı ve ortaya bu görüntü çıktı.Doğal olan şeyler bence çok güzel görünüyorlar.Yeter ki değerlendirmeyi bilelim.Sevgiler.

      Sil
  3. kış için nefis bir çorba canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama:) Helede havalar bu kadar soğumuşken.
      Sağlıklı günler.

      Sil