8 Mayıs 2015 Cuma

ETLİ KUZU GÖBEĞİ


Ne kadar güzel bir görüntü değil mi?Kuzu göbeğinden bir kesit fotoğrafta görmüş olduğunuz.Kuzu göbeği; mantarların kralı desem hata yapmış olmam sanırım.Mart ve Mayıs ayları arasında ormanlık alanlarda bulunuyor kendileri.Ben henüz doğada ki halini hiç görmedim.Yani kendi ellerimle toplama şansına erişemedim şimdilik.


Görüntüsü ayrı güzel, lezzeti anlatmayla bitmez bu mantarın faydaları da pek çokmuş.Kan yapıcıymış, vücut direncini arttırıyormuş...vs.

Kuzu göbeğiyle neler yapabilirsiniz şöyle bir sıralayalım mı:
- kuzu etli yemeği
- zeytinyağlı kavurması
- yumurtalı kavurması
- dolması
- kızartması. 
Ben henüz kızartmasını denemedim.Ama inanılmaz lezzetli olan bu mantarla bence ne yaparsanız yapın harika olacaktır.Ömrü hayatınızda bir kez olsun tatmalısınız mutlaka.


Gelelim tarifimize :)
Malzemeler


- kuzu göbeği
- 1/2 kg kuzu eti ( sevmiyorsanız dana kullanabilirsiniz )
- 2 adet kuru soğan
- 3-4 adet yeşil biber
- zeytinyağı
- tuz


Yapılışı 
  1. Soğanı yarım halka doğrayın ve zeytinyağı gezdirilmiş tavada rengi dönene kadar kavurun.
  2. Kuşbaşı etleri tavaya yerleştirin.
  3. Üstüne güzelce yıkayıp ortadan 2'ye kestiğiniz kuzu göbeklerini ilave edin.Tuz ve karabiberini de  ekleyip kısık ateşte , kapağı kapalı olacak şekilde pişirin.
  4. Pişmeye 5 dk kala irice doğradığınız biberleri ekleyin.
  5. Pişme sırasında malzemeler önce suyunu salacak ve siz pişirmeye devam ettikçe suyunu çekecek.Suyu bittiğinde zaten pişmiş olacak.Nefis mi nefis yemeğiniz hazır.
NOT:Eğer etsiz , zeytinyağlı kavurmasını yapmak isterseniz; tarifi aynen uyguluyorsunuz.Tek yapmanız gereken içinden eti çıkarmak:)


İşte elde edeceğiniz güzellik yukarıdaki fotoğraftan size göz kırpıyor.Foto cep telefonundan görüntü bozulmasın diye büyütmedim.Lezzeti bol hafta sonlarınız olsun efendim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder