12 Ocak 2015 Pazartesi

GÜL REÇELİ


Birkaç gün önce sabah bu güzeller güzeli, mis kokulu gülleri yardımcım bana getirmiş.Nasıl güzel bir hediye , ne büyük mutluluk.Bunlar "has gül"  ya da bir diğer adıyla "Isparta gülü" diye bilinen güller.Eminim bir çoğunuz biliyorsunuzdur.Ama ben kısaca yazayım ; özellikle Isparta'da yetişiyor bu mis kokulu, kokusu dünyalara nam salmış gül.Ama bazen  yolculuğa çıkıyor uzak şehirlere ve tutunuyor inatla toprağa.Yakınınından bir yerlerden geçtiğiniz anda kokusu geliyor burnunuza.Öyle güzel bir koku ki; bir tebessüm peyda oluyor yüzünüzde ve içiniz mutlulukla doluyor. Isparta'lı bu güzel gülden neler yapmıyor ki...reçeli, lokumu, gül suyu, kremi, sabunu, yağı....ve aklıma şu an gelmeyen daha birçok mis kokulu ürün.Sanırım Haziran ayının başında gül festivali yapılıyor Isparta'da.Bence mutlaka görülmeli.Tüm şehir gül kokuyor:)


Bir avuç gül geldi bana ve beraberinde ne anılar canlandı.Anılara sarılıp bir reçel denemesi yapıldı.Az olduğundan mı, mutluluk getirdiğinden mi bilinmez, çok ama çok güzel oldu bu reçel. Paylaşmasam  olmazdı, tüm  güller  küserdi  bana ...  Ne güllerin hatırı kalsın, ne de sadece bende saklı kalsın...Gülhan' dan bir de gül reçeli tarifi olsun cafe Rengigül' ünde, adımıza yakışır.



Malzemeler

- 30 gr gül yaprağı
- 100 gr şeker
- 50 ml su
- 1 tatlı kaşığı limon suyu


Yapılışı
  1. Güllerin pembe ( taç yaprak ) yapraklarını gövdeden ayırıp güzelce yıkayın ve suyunu iyice süzün.
  2. Reçeli yapacağınız tencereye gül yapraklarının bir kısmını serpiştirin, üstüne de şekerin bir kısmını serpiştirin.Elinizdeki gül ve şeker bitene kadar bu şekilde tencereye malzemeyi yerleştirin.
  3. Tencerenin kapağını kapatın. 1 gece ( şekerler eriyene kadar ) bu şekilde bekletin.
  4. Ertesi gün elinizle gül ve şekeri biraz ovun.Ama kesinlikle gülleri zedelemeyin.Suyunu ekleyip kaynayana kadar ara sıra karıştırın.
  5. Reçel kıvama geldiğinde limon suyunu ekleyip bir taşım kaynatın.Ocağı kapatın.
  6. Reçeli koyacağınız kavanozu ve kapağını 3-4 dk kaynatın.Reçel sıcakken kavanoza koyup kapağını sıkıca kapatın.Kavanozu ters çevirip 1 gece bekletin. O kapağı açtığınızda mutluluk yayılacak mis gibi gül kokusuyla ve sizin payınıza hayallere dalmak düşecek.Tıpkı benim şu an yaptığım gibi:)



Mis kokulu bir hafta olsun hepimiz için.

Yazar caferengigul.blogspot.com

12 yorum:

  1. Güller benim en en sevdigim çiçeklerdir... ben tam bir gül hastasiyim desem yeridir.
    Isparta gülünü bende çooook severim. Seneler önce, ben küçük iken, teee isviçre ye Isparta gülü ekilmisti. Her sene mis gibi gülleri oluyordu... Birde Isparta nin meshur Rosense markasi var ya, iste onun en çok gülsuyunu seviyorum.
    Fotograflara bakinca mutluluk verdiler. Paylastiginiz için çok tesekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hülya hanım
      Ne mutlu bana birkaç fotoğrafla anılarınızı canlandırabildiysem.Gül suyu hakkında size katılıyorum.Marka oldukça başarılı bu konuda.Güller inanılmaz güzel ve asil çiçekler gerçekten.
      Sevgiler.

      Sil
  2. bizim evde en çok sevilene reçellerden biridir. Rengi de ne güzel olmuş, rengini korumuş reçel
    Ellerine sağlıki gül reçeli blog ismine de yakışmış
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) teşekkürler sevgili Nilay.Rengi aynı kaldı, kaynatınca değişir diye düşünmüştüm bende.Benim ilk denememdi , çok güzel oldu.Sevgiler.

      Sil
  3. hiç denemedim ama kokulum kokulu nefis olur yemesi canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de ilk denemem:) Ama deneye değer.Çünkü her aşaması ayrı bir keyif.Hele o her yeri saran kokusu yok mu?
      Sevgiler.

      Sil
  4. Mis gibi kokusu burnuma geldi bir anda :)) Daha önce tatmadım hiç ama çok güzeldir eminim ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül lokumu gibi oldu tadı.Çok güzel.Kavanozun kapağını açtığınız anda mis gibi kokusu büyülüyor insanı.Denemenizi tavsiye ederim.
      Sevgiler.

      Sil
  5. Ayyyyy çok güzellll.Bayılırım gül reçeline.:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Serpil Hanım :))
      Sizin el emeği güllerinize de ben hayranım.

      Sil
  6. kokusu ayrı güzel tadı ayrı güzel bayılırım bu reçele
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Hande Hanım.
      İnanılmaz güzel bir kokusu var gerçekten.

      Sil