16 Aralık 2013 Pazartesi

KURU BÖRÜLCE HAŞLAMASI

Yine çok yoğun geçiyor günler bu aralar.Malum yılın son günlerindeyiz.Yorucu oluyor.Ama ben bu koşuşturmacayı, bu telaşeyi çok seviyorum.Yıl sonu artan işler, yetiştirilmeye çalışılan dosyalar, kapatılmaya çalışılan hesaplar...Yeni yıl yeni bir başlangıç demek çünkü.Yavaş yavaş ışıltılı süslerde yerini almaya başladı evlerde, iş yerlerinde, sokaklarda...Hep bir telaşe, hep bir heyecan...Mutfakta kendi telaşesinde devam ediyor hayata.

Hayat bu kadar hızlı akarken insan, sade birşeyler yemek istiyor bazı akşamlar.Hani hızlıca hazırlanacak , fazla bulaşığı olmayacak , lakin tadı da yerinde olacak cinsten yemekler.İşte böyle bir yemek için gerekenler:


Kuru börülce ve su :) Az malzeme çok lezzet.Börülceyi tencereye alın ve üzerine su ekleyip kaynamaya bırakın.Börülceler yumuşadığında ocağı kapatın.


Zeytinyağı, limon ve tuzunu ekleyip servis yapın.Yanına turşu çok yakışıyor benden söylemesi.İşte bu kadar.Lezzeti bol yapımı zahmetsiz bir yemek daha, tembel günlerimiz için:)

Sade bir hafta dileğiyle...
Yazar caferengigul.blogspot.com

4 yorum:

  1. Çok severiz börülcenin kurusunu da tazesini de mayhoş mayhoş, bol limonla ya da sirkeyle. Hem sağlıklı, hem lezzetli. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haşlama hali hem tazesine hem de kurusuna ne çok yakışıyor değil mi?

      Sil
  2. Kuru börülce ile esim sayesinde tanistim :-)
    Artik kuru börülceyi kuru fasulye veya barbunya dan çok çok daha seviyorum. Ve evde SIK SIK yapiyorum. Sadesi de güzel oluyor, içine ben sadece biber, taze zencefil ve biraz kimyon ekliyorum. Yanina esmer bulgur pilavi veya kapari tursusu da güzel yakisiyor... Simdi canim istedi :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir daha yaptığımda sizin anlattığınız gibi deneyeceğim.Eminim çok güzel oluyordur.Hiç aklıma gelmezdi zencefil eklemek:)Teşekkürler bu fikir için.

      Sil