22 Şubat 2012 Çarşamba

BAHARATLI PİDE


Sevgililer günü yemeği için yapmış olduğum baharatlı pidenin tarifini vermeden önce zeytinyağıyla çok yakıştığını belirtmeden geçmek istemedim.Pideden kopardığınız bir parçayı batırın zeytinyağına bir bakın tadına eminim bana hak vereceksiniz.



Malzemeler
- 300 gr beyaz un
- 200 gr tam buğday unu
- 1 paket instant maya
- 1 çay kaşığı toz şeker
- 2 çay kaşığı tuz
- 2 çorba kaşığı zeytinyağı
- 310 ml ılık su ( 1/2 oranın su süt karışımı ile daha lezzetli oluyor)
- biberiye, pul biber, süt (üzeri için)


Yapılışı
  1. Baharatlar dışındaki tüm malzemeyi yoğurarak yumuşak, ele yapışmayan bir hamur elde edin.Üstünü streçlediğiniz hamuru mayalanması için bırakın.
  2. Hamur 2 katı büyüdüğünde mayalanmış demektir ki bu yaklaşık 40 dk sürüyor.
  3. Hamura pide şekli verin ve yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine alın.Üstünü örtün ve 15 dk  tekrar mayalanmaya bırakın.
  4. Mayalanma tamamlanınca üstüne bıçakla pide çiziklerini yapın.
  5. Fırçayla süt sürün ve baharatlarını serpiştirin.
  6. 200 dereceye ısıtılmış fırında 15 dk pişirin.Afiyet olsun.


6 yorum:

  1. mmmmm ben geldim
    tereyağım yanında çayımda
    mmiiiis canım miiiis
    muhabbetle kal
    :))

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor helede aç olan reyhan'a:)
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık..canım..sevgiler,hayırlı günler:))

    YanıtlaSil
  4. en kısa sürede deneyeceğim, bayıldım... pratik olması bir yana baharatlar ile zengin bir tat olması harika! ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. ellerıne sağlık canım evde ekmek yapılır da kotu olur mu taze taze mıs kokulu

    YanıtlaSil
  6. çok lezzetli görünüyor:) focaccio ekmeği gibi olmuş..nefis.. buara bende ekmek yapmaya sardım, haftaiçi için hamburger ekmeği hazırlıyorum:)

    YanıtlaSil