26 Eylül 2011 Pazartesi

HEDİYELER VE FIRINLANMIŞ KÖY TAVUĞU


Geçtiğimiz hafta içinde hediye geldi  fotoğrafta görmüş olduklarınız.Bundan daha değerli bir hediye olabilir mi...Emek var her şeyden önemlisi , doğallık var ve tabi bir de değer verilmek var...Ne mutlu bana.

Şeker gibi üzümler, mis kokulu domatesler, çıtır çıtır biberler, taze fasulyeler, patlıcanlar, taze mi taze pırasalar, hepsi dalından toplanmış, toprak kokulu, doğal.Ve tabi köy tavuğu..............


Hiç vakit kaybetmeden fırınlandı ve afiyetle tüketildi.Immmmm enfesti doğrusu.Hep söylediğim gibi doğal olan her zaman en değerli olandır.Malum köy tavuğu biraz sert olabiliyor.Bu nedenle önceden haşladım kendilerini.Haşlama suyunu da  buz kalıplarına koyup, dondurarak ev yapımı leziz tavuk bulyonlar yaptım.Bir taşla iki kuş misali : )

1 yemek kaşığı tereyağını, 5-6 diş rendelenmiş sarımsağı, 2 şer dal doğanmış taze biberiye ve kekiği, karabiber ve deniz tuzu ilavesiyle karıştırıp, tavuğun derisinin altına sürdüm.Patatesleri irice doğradım, bir kaç adette yeşil biber ekleyip fırın poşetine yerleştirdim.Tavuğu da poşete alıp, az da zeytinyağ ekleyip 230 derece fırına verdim.


Sonuç mu:   lokum gibi yumuşacık, lezzetli mi lezzetli bir ziyafet  oldu.Herkesin emeğine sağlık ama en çok da üretenin ve bize getirenlerin emeğine sağlık.


Yemek bu kadar doğal olurda yanına katık olan ekmek kusur mu kalır.Pek tabi ki ekşi mayalı ekmek eşlik eder bu değerli yemeğe.Fırından yeni çıkmış, çıtır çıtır hali ve mis kokusuyla : )

Yazar caferengigul.blogspot.com

9 yorum:

  1. Seninle komşu olmak vardı :)
    Köy tavuğunun bir budu da bize düşerdi değil mi :))
    Bir dilim çıtır mis gibi ev ekmeğiyle :)
    Canım tavuk harika olmuş,ellerine sağlık,gönderenlerin de ömrüne bereket :)
    Afiyet şifa olsun inşAllah..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. enfesssss.....başka kelime gelmiyor aklıma...ellerinize sağlık...çok şanslısınız doğala bu kadar yakın olmak bile güzel...

    YanıtlaSil
  3. Tavuk enfes görünüo tamda acıkmışken:( Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. %100 doğal olmuş harikasın...

    YanıtlaSil
  5. olamaz tabıkı canım afiyetle ye inşallah

    YanıtlaSil
  6. ah ahh çok aklımda kaldı hediyelerinde,
    tüm dünya herkesin olsun,
    ama onlar benim olsun :))))))))

    afiyetler olsun,
    tüm güzellikler size gelsin.
    sevgiler.

    BİR DUT MASALI- nUnU

    YanıtlaSil
  7. Sanırım içlerinde pembe domateste var nasılda güzel olur Bodrum'un o ince kabuklu domatesi bu yıl bayram tatilinde Çanakkale tarafkarında bulup almıştyık...
    Afiyetler olsun tavuk misler gibi görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. yorumlarım hoppp yok oluyor geliyor mu emin olamadım :)

    YanıtlaSil
  9. Canım bende mimin var kabul eder misin :)

    YanıtlaSil