21 Nisan 2016 Perşembe

MUZLU KEK


Bir hafta arayla yeniden merhaba.Geçen hafta canım anneciğim vardı ve ben blog yazımı bu yüzden yazamadım.Bir de bir yorgunluk ve uyku hali var son günlerde üzerimde ki sormayın.Uykuyu hiç sevmeyen ben akşamları koltukta uyuya kalıyorum:( bu durumdan hiç mi hiç memnun değilim.Sanırım bahar alerjisi ve bahar yorgunluğundan kaynaklanıyor bu durumum.

Muzlar tezgahlarda bitmeden bu keki mutlaka yapmanızı öneririm.Tarif Lezzet dergisi Mart 2016 sayısından alınmıştır ve şahanedir bilginize.


Malzemeler
- 125 gr tereyağı
- 3 adet muz
- 2 yumurta
- 1 su bardağı toz şeker
- 50 gr hindistan cevizi
- 1 tatlı kaşığı vanilya özütü
- 235 gr un
- 1,5 çay kaşığı kabartma tozu
- bir tutam karbonat
- bir tutam tuz
- üzeri için pudra şekeri


Yapılışı
  1. Tereyağını eritin ve soğumaya bırakın.
  2. Yumurta ve toz şekeri mikser yardımıyla çırparak krema kıvamına getirin.
  3. Krema haline gelen yumurtalı karışıma hindistan cevizi ve vanilayayı ekleyip çırpmaya devam edin.
  4. Ilımış olan tereyağını ekleyerek 2 dk kadar çırpın.
  5. Muzları çatal yardımıyla ezerek pürüzsüz bir püre haline getirin ve yumurtalı karışıma ilave ederek karışım homojen bir hale gelene kadar mikserin düşük hızında çırpın.
  6. Tüm kuru malzemeleri ayrı bir kapta eleyerek yavaş yavaş sıvı karışımla birleştirin.
  7. Hazırlamış olduğunuz kek hamurunu yağlayıp unladığınız kek kalıbına dökün.
  8. Hamurun kıvamı fotoğrafta görmüş olduğunuz gibi biraz koyu oluyor.
  9. Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında 20-25 dk kadar pişirin.
  10. Kekiniz soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serperek servis yapın.Tarifin orjinalinde kekin üzerine biraz bal gezdirin diyordu bilginize:)


Bu kek öyle sıcak sıcak da nefis olan keklerden haberiniz olsun.Hatta ben ertesi ve daha ertesi gün tüketirken fırında azıcık ısıtarak yedim.


Soğuk kış günleri için ideal bir kek.Vanilya, hindistan cevizi, muz ve tereyağı uyumu inanılmaz güzel.Deneyin göreceksiniz.


Ben bu fotoğrafı çektiğimde hanım çantası isimli çiçeğim eve yeni gelmişti.Mevsimlik bir çiçek kendileri ve ömrü tıpkı bir kelebeğin ki gibi kısacık.


Evde kek pişiyorsa mutlaka çay da demlenmiştir.Bazen "hadi kek yaptım gel" diyerek bir arkadaşımı davet ederim , bazende karşıma kendimi alıp derin sohbetlere dalarım bir dilim kekin damağımda bıraktığı lezzetle.
Keyifli hafta sonları diyelim ve haftaya yeni bir yazıda buluşalım.

YazarH.GÜLHAN ÖZ ÖZER 
caferengigul.blogspot.com

2 yorum:

  1. Bildiğim yegane pasta cinsi şey kek :)) Bunu da deneyim , ellerine sağlık güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim sevgili Füsün:)Bakalım sende benim kadar sevecek misin?

    YanıtlaSil